27 august 2009

Tilbake til hverdagen!

Jeg har hatt - og har fortsatt - ferie, så det har blitt lite blogging en stund. Deilige dager på Sunnmøre med kjæreste, familie og venner, god mat og drikke, turer (bl.a. fjelltur til 790 m.o.h!) og bursdagsferiginger, fulgt av fire dager i Dublin med kjæreste, venner, nye opplevelser og enda mer god mat og drikke. Nå er vi tilbake i Oslo, og om tre dager er det jobb igjen. Selv om det frister med mer fri, er det godt å skulle komme litt i gjenge hjemme også. Ikke minst gjelder det maten. Jeg har stort sett klart å styre unna det verste, men variasjonen blir det jo så som så med. I Dublin har de for vane å servere pommes frites til nesten alt, så det har det blitt alt for mye av - poteter er ikke akkurat det jeg skal spise mest av, men det er bedre enn brød av hvete og gjær f.eks. En må inngå kompromisser. Heldigvis har jeg stort sett unngått å bli dårlig, men nå er det absolutt på tide med litt bedre kost igjen. 

Dermed ble middag første kveld hjemme linsesuppe med røde linser, gulrøtter, hermetiske tomater og kokosmelk - med vann og brød til :-) Jeg gleder meg til å få lagd litt mer mat igjen og eksperimentere med nye oppskrifter, så det blir snart hyppigere oppdateringer på bloggen! 

Ingen kommentarer: