21 februar 2010

Fastelavensboller, sånn litt på etterskudd

Jeg lagde fastelavensboller forrige helg altså, jeg har bare ikke rukket å blogge om dem. Bollene har jeg skrevet om før, her. Denne gangen hadde jeg litt mer vanilje i, og et par spiseskjeer Sukrin, og jeg brukte rismelk. Dermed ble bollene ganske søte, og med en herlig vaniljesmak.

Til fyll brukte vi Go Greens havrekrem. Dette er et ganske nyoppdaget produkt her i huset, og smaker uendelig mye bedre enn soyakrem. Konsistensen er kremaktig når en tar den ut av kartongen, men med litt pisking blir kremen mer luftig og smaker kjempegodt. Den inneholder litt tilsatt sukker, men ikke så mye at jeg reagerer på det i de mengdene vi hadde. Jeg brukte i tillegg litt blåbærsyltetøy (uten tilsatt sukker eller søtningsstoffer, søtet med eplejuice). Det smakte utrolig godt, og fastelaven var dermed sikret.

Resten av bollene ligger i frysen, så det spørs om vi ikke må ha en i dag også - uten krem denne gangen.

Ingen kommentarer: