27 mai 2007

I farta!



Jeg leser om Argentina og peronisme det meste av døgnet, og har endelig begynt å komme skikkelig i gang. For å unngå anfall av huslighet og andre distraksjoner har 1. pinsedag blitt tilbrakt på kontoret, der det tross alt er lettere å konsentrere seg (når en altså klarer å logge av Facebook og ikke chatte for mye... ). Etter en lang dag med lesing gjelder det å få i seg noe kjapt, men det gjør jo ingenting hvis det også er godt! Dette tok et kvarter å lage, og smakte kjempebra! Ikke koster det mye heller.

Røsti

Det finnes mange ulike oppskrifter på dette, men jeg gjorde det enklest mulig. Til en person:

1 stor potet
1 egg
salt og pepper


Rasp potetene med skall på (vask dem godt først), og bland med egg og krydder. Steikes i litt olje på steikepanne, noen minutter på hver side til den er lysebrun.
Til dette hadde jeg en laksefilet, som jeg skar i biter og stekte i wok (da går det fort). Litt kesam og tacosaus jeg har igjen i et glass ble en slags dressing til. Og så et bittelite glass rødvin da - argentinsk, selvsagt...

Bildet er hentet fra internett (for sulten til å ta bilder)


Ingen kommentarer: