02 september 2009

Inspirerende grønnsakskasse!

Ferien er ugjenkallelig over, og det er hektiske, men fine dager. I går kom jeg relativt seint hjem fra vellykket bryllupskorøving til fin mann (som snart bor der fullt og helt, jippi) og fullt opplyst stue, temmelig gåen etter en lang dag, men like blid (en viss sammenheng mellom det og nevnte mann). Jeg kjente at jeg måtte spise (kyllingpålegg med avokado og smøreost er ikke middag), men hadde ikke lyst på noe. Men så! I går ble nemlig grønnsakskassen levert, og denne gangen var den ekstremt velfylt: Purre, cherrytomater, gulrot, potter, paprika, aubergine, brokkoli, salat, basilikum i potte og sukkererter. Da kom inspirasjonen!

Jeg hadde kjøpt ferdigstrimlet kylling på tilbud tidligere på dagen, så den ble stekt med hvitløk, squash, aubergine, brokkoli og basilikum. Hev også oppi en rest tomatpesto jeg lagde for noen dager siden, og en dæsj havrefløte, samt litt mer krydder. Det ble en herlig liten kveldsrett, og med høyt proteininnhold (har blitt mye karbohydrater i det siste, og det er jo ikke helt ideelt. I Dublin fikk vi pommes frites til ALT). Og jommen ble det ikke nok til lunsj i dag også! Tilsatte litt pinjekjerner og noen teskjeer kokos/olivenolje (bra fettsyrer) og spiste det hele varmt med avokado til (mere bra fettsyrer), og da smakte det enda bedre.

Fra neste uke går vi over på frukt- og grøntkasse, det skal bli spennende å se hvordan den er!

Ingen kommentarer: