26 juli 2006

Praktisk, men dårlig sabelbrød

Jeg har, som mange aleneboere med meg, funnet ut av løsningen på brød-problemet. Når jeg kjøper brød, skjærer jeg det pent i skiver og fryser ned. Når jeg tar dem opp om morgenen er de frosne, jeg legger pålegg på og til lunsj er de tinte og smaker ferskt som bare det. Genialt.

Noen ganger er jeg imidlertid utrolig lat, og dessuten har jeg vondt i skuldre og armer for tiden. Så da jeg i går oppdaget ferdigoppskåret - unnskyld, sablet Kaptein Sabeltann-brød, falt jeg for fristelsen. Jeg betalte de ekstra kronene det kostet å kunne legge hele posen ned i fryseren uten å skjære.

Jeg kan bare si: anbefales ikke. I motsetning til vanlig var skivene mine til lunsj tørre og kjipe. Det beviser vel bare at ferdigoppskåret ikke duger. Trist, men sant. Neste gang skal jeg jaggu meg smøre brødskiva mi sjøøøøl... Ups, det var en sang. Skjære dem opp mener jeg.

Men Kaptein Sabeltann-brød er godt når det er hjemmesablet! Og så så artig pose!



Dette er godt...


Dette er ikke!

PS Egentlig er hjemmebakt det eneste som duger. Men jeg gidder ikke bake i - tja - 30 grader???

1 kommentar:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.