30 juli 2006

Søndagsmiddag på sparket



Hang i parken med han her og hans kjære i går, og fikk middag etterpå. I ren glede over selskapet inviterte jeg spontant til middag i dag - uten å helt vite hva jeg hadde i huset. Det er nemlig så hyggelig med middagsbesøk, og for meg går det sport i å lage mat når jeg må improvisere og har begrenset med ingredienser. Resultatet ble:


Laksekoteletter på villrisseng

Tomater
Gul paprika

Laksekoteletter (1 per snute)
Villris (jeg brukte ca. 5 dl, rikelig)

Aspargesbønner
Hvitløk
Friske urter (grønn og blå basilikum, salvie, oregano)
Olivenolje

Stek laksekotelettene i ovn på ca. 200 grader 25-30 minutter (følg med underveis så de ikke blir for tørre). Strø litt salt, pepper og urter på dem først.

Kok risen som angitt på pakken.

Fres aspargesbønnene lett i en panne eller wok. Mos resten av ingrediensene i en kjøkkenmaskin. Hell det i pannen sammen med bønnene og la det surre på lav varme.

Bland ris med tomatsausen og legg et hele i en ildfast form eller et dypt serveringsfat. Legg de stekte kotelettene på toppen.

PS Bilder til denne og forrige post kommer snart...

2 kommentarer:

Sherwe sa...

Og godt var det! Villris ruler.

Ingvild sa...

Takker og bukker. Ja, det er baade godt og sunt. Sett slikt :D