24 januar 2008

Overtidssalat

Etter et lite tilbakeskritt i går (tilsynelatende harmløs indisk saus uten melk, men med mandler...) har jeg hatt min første dag der jeg synes det der å skulle unngå en del matvarer er ordentlig pyton. Jeg regner ikke med at det blir siste gang - det ER krevende å skulle tenke ut alternativer, selv om mine intoleranser tilsynelatende "bare" inkluderer egg og melk. Det er fort gjort å stå fast, og etter en nytteløs runde på Smart club (som har en del allergivennlig mat, men var temmelig utplukket) var jeg ikke særlig mer fornøyd enn før jeg gikk inn. Det ble nemlig overtid i dag, som snart skal avsluttes med et glass vin og en god film - men da må en jo ha mat!


Jeg endte opp med å forlate Smart club (vår nærmeste store butikk her på høgskolen) med en pose ruccolablanding og en pakke spisemodne avokado. Ikke den helt sprekeste salaten. Så kom jeg på at jeg hadde paprika i kjøleskapet på jobb, og at en av mine kjære kolleger som jeg nærmest deler "jobbmathusholdning" med om dagen hadde snakket om peppermakrell i boks som også lå der. Og vips!


En passe mengde ruccolablanding, en avokado i biter, paprikabiter og peppermakrell, et voilá - et godt måltid som forhåpentligvis holder til en times tid til med jobbing og en kinotur! Det hjalp å skjønne at dette ikke er så håpløst som det av og til kan virke :)


Og snart er det helg og yogafestival!

Ingen kommentarer: