18 mars 2008

Det gode liv

En kan lett bli vel opphengt i sunnhet og flinkhet når en driver og skal unngå diverse matvarer. Det hele kan gå hen og bli bittelitt kjedelig, rett og slett. Så siden det veldig snart (om få timer) er påskeferie, og jeg gleder meg som en unge til fridager hjemme aleine og på hytte med gode venner og en av de nydeligste små guttene jeg vet om, handler dagens innlegg kun om kos!

For noen uker siden vant jeg faktisk i vinlotteriet på jobb! Det var lenge siden sist, blant annet fordi jeg ofte glemmer å ta lodd (merkelig hvordan det er sammenhenger i verden...). Denne dagen hadde jeg imidlertid hell i spill (noe hell skal en ha), og fikk velge blant herlige vinflasker på direktørens kontor (jepp, det er der den står). Jeg valgte denne, og åpnet den en ganske alminnelig mandagskveld bare fordi det var en sånn venninnekveld hvor et glass vin er på sin plass. Og la meg bare si: NAM! Fantastisk god, rund, og med bittelitt smak av vanilje og sjokolade. I hvert fall synes min litt utrente gane det. Anbefales!

Forøvrig har jeg sammen med god kollega i dag funnet frem til følgende liste over sjokolade som vi melkeintolerante kan spise, når det nå er påske og allting:


After Eight
Minde mokka
Minde blokksjokolade
Nidar Boccasjokolade
Odense Mørk kakaosjokolade
Freia nonstop
Heliossjokolade
Enkelte typer mørk kokesjokolade

.. og så marsipan da :) - det trodde jeg i min naivitet var trygt, med det resultat at jeg hadde kjempemageknip fredag kveld etter one to many marsipanegg. Marsipan inneholder egg. Æsj. Ikke spis det hvis du ikke tåler egg, med andre ord. 




God påske alle sammen og nyt fridagene! Mine skal bli starten på et nytt og bedre liv med mindre jobb og dårlig samvittighet, og mer kos og moro (jada, men det er lov å ha gode forsetter om igjen og om igjen...)

3 kommentarer:

-lin sa...

Pass deg for marsipanen, frøken eggeallergi!
Ingr: mandlar, sukker, eggekvite.

-lin sa...

Men nonstop og after eight? Mmmmmm! To av mine absolutte favorittar :-)

Og rødvin, bare ikkje akkurat no. Du får ta eit glas for meg òg i ny og ne!

Ingvild sa...

Ja, det var det sant... Jeg har lært nå. Skal redigere innlegget. SUKK! Men vin, ja. Og jeg kan gjerne ta et ekstra glass for deg i ny og ne, hvis du insisterer ;)