06 november 2008

Grønnsakslykke


Nå er det lenge siden jeg har vist fram grønnsakskassen, så hermed viser jeg dagens:

Poteter, kålrabi, kål, salat, cherrytomater, aubergine, agurk, gulrøtter, pepperrot, pastinakk, alfalfaspirer

Ganske mye for pengene denne gangen, synes jeg! Jeg ble straks inspirert, så selv om klokken var nærmere ni satte jeg i gang med grønnsaksskrelling og -kutting, og har nå en stor gryte grønnsakssuppe klar til å fryses ned i bokser til varme lunsjer og kjappe middager! I den puttet jeg poteter, gulrøtter, løk, grønnsaksbuljong, kålrabi, pepperrrot, aubergine, squash og litt hermetiske tomater jeg hadde igjen fra en annen dag, og så masse vann selvsagt. Dufter herlig, og den lille porsjonen jeg tok nettopp varmet godt i høstkvelden (tross et litt uskarpt bilde). Bare herlige grønnsaker, ingen skumle tilsetningsstoffer og godt godt godt! Dermed ble min litt slitsomme torsdag mye bedre, tross manglende kveldslesing om etikk... 

1 kommentar:

h.espe sa...

Hei på deg snuppa...
Dette hørtes ut som en deilig høstsuppe :o)

Sees i morgen - blir nok med en liten tur!

Klemmer fra meg