23 november 2008

Kjøttkaker i brun saus!

Det er søndag, og for å styrke meg til lesing prøver jeg å finne gode ting å spise. I dag ble det noe så tradisjonelt som kjøttkaker, dog med en litt annen vri! 

Kjøttkaker



1 pakke karbonadedeig

1 løk

et par fedd hvitløk

eggerstatning tilsvarende 1 egg

krydder

olivenolje

Bland alt sammen i hurtigmikser eller for hånd, og form kakene. Steikes enten i panne eller i en ildfast form. Mine ble bittelitt tørre, så jeg skal prøve med litt havremelk i miksen neste gang. 

Til dette hadde jeg glutenfri brun saus fra Ogran, kjempeenkelt og veldig godt! I stedet for poteter, som jeg ikke skal ha så mye av, spiste jeg dampet brokkoli og en halv avokado i skiver. Kjempegodt! Nå får vi se om jeg kan holde det gående utover kvelden... 

Ingen kommentarer: