18 februar 2009

Tunfiskpålegg

Lunsj ved pulten i dag - jeg er på vei ut en lyntur for å kjøpe strikkepinner og garn, inspirert av en rekke av mine strikkende venner og som et forsøk på å roe eksamensnerver (neida, skal ikke strikke i stedet for å lese, men sånn ellers) og generell rastløshet.

Først må jeg bare fortelle om et enkelt og veldig godt lite påleggsalternativ jeg lagde meg i. Det er etter tips fra ernæringsfysiologen, så kan ikke ta all ære, men jeg fant på litt sjøl også:

Bland tunfisk med frosne erter som har ligget i kokt vann en stund (evt. damp dem) og litt Streich med basilikumsmak (fås på helsekost). Tilsett pepper og litt frisk, hakket basilikum, og vips, du har et finfint pålegg. Smurte det på en skive Vollkornbrot, som er et fullkorns rugbrød uten andre ingredienser enn vann, olje og salt, og som selges i de mest alminnelige små dagligvareforretninger og holder seg lenge i kjøleskap. Agurkskiver og paprikastrimler, og så en skive opppå der igjen. Hvem sa at matpakke må være kjedelig?

Ingen kommentarer: