16 mai 2006

Kyllingbryst med brie og champignon

Dette lagde jeg for noen uker siden - og det var egentlig da jeg fikk idéen til å lage matblogg. Så nå er det på tide :)

Det hele begynte som vanlig med at jeg hadde rester - av brie denne gang. Og selv om det er godt som pålegg, måtte det kunne brukes til noe annet gøy? Så søndagen etter den fine kollegafesten, høy på skryt over matlagingen min og lysten på nye forsøk, lagde jeg dette.

Som vanlig særdeles upresise mengdeangivelser:

Kyllingbryst med brie og champignon

Kyllingfilet (1 per person)
Et par skiver brie
Fersk champignon, et par skiver

Legg brie og champignon inni fileten (du må skjære den litt opp så det blir plass) og press den sammen. Jeg surret den med hvit bomullstråd, du kan evt. bruke tannpirkere også (uten mint er lurt). Surr fileten i panne til den blir brun på begge sider. Stekes i ildfast form, ca. 200 grader i - tja, en halvtimes tid?

Jeg hadde ovnsbakte poteter, brokkoli og tomater til. Smakte utmerket, om jeg skal si det selv!

Ingen kommentarer: