27 juni 2006

Overtidssuppe


Alle som kjenner meg godt vet at jeg blir sur og gretten hvis jeg går for lenge uten mat. Følgelig, hvis jeg skal jobbe litt utover kjernetiden (noe jeg stadig sjeldnere gjør, men nok må begynne å gjøre litt oftere...) må jeg ha mat i beredskap. For eksempel supper.

På den forrige jobben min hadde vi Rett i koppen-supper. Blomkål, tomat eller ertesuppe. Jeg rakk å bli veldig lei Rett i koppen. Til deres forsvar må jeg si at noen av variantene er veldig gode, f.eks. Bali kyllingsuppe.

Men de beste jeg har kommet over så langt i denne kategorien, er Maggis Feel Good-supper. Lite fett, masse krydder og deilig smak. Sitter i skrivende stund med en kopp Thaisuppe med ingefær, og må si at jeg anbefaler den. Nest etter å gå hjem og lage seg skikkelig mat, besøke noen eller gå ut og spise, selvsagt :)

5 kommentarer:

-lin sa...

Jøss. Et du thaisuppe med ingefær klokka ti på sju om morgonen?

Det kallar eg hard core.

Mvh frøken-ikkje-så-flink-på-frokost

Eller er det kanskje bare på tide å stilla inn tidssone på klokka di..?

Ingvild sa...

Matbloggen har tydeligvis et rart forhold til tiden. Nei, jeg spiser ikke thaisuppe klokken ti på sju, og langt mindre er jeg i nærheten av en PC. Det var vel heller ti på fem på ettermiddagen eller så. Skal fikse, jeg lover. Men den var god uansett!

Sherwe sa...

Thaisuppe.. Hör sänn; du skulle ikke ha en aldrig så liten oppskrift på tom-kha-gai?

Ingvild sa...

Hmm, det må vi kunne fikse. Skal finne en, teste den ut og legge på bloggen sin hvis god :D

Unknown sa...

Det er mange som kommer fra jobb når vi "andre" står opp.