19 juni 2006

Sommerdrinker

Jeg har fått meg blender! En lekker liten rød sak som kan lage morsomme drikker med og uten alkohol. I helgen lagde jeg disse:

Jeg er langt i fra noen drinkekspert, men de som ble brukt som prøvekaniner lot til å være fornøyde. Drinken besto av:

Frosne skogsbær

Gin (et bittelite eggeglass pr glass, kan sløyfes)

Sprite

Tonic

Knus bærene i blenderen, sammen med litt av den alkoholfrie væsken. Hell gin i glassene. Bærblandingen siles for å unngå for mange bærbiter. Fyll på med tonic og Sprite etter smak og behag. Pyntes med en skive lime som på bildet, bær eller paraply hvis du har denslags. Nytes på veranda i ettermiddags-/ kveldssol!

4 kommentarer:

-lin sa...

Jummi!

Men kjære deg: sløyfa ginen? Er'kje det heile poenget då?

Mvh, alkolin

-lin sa...

For øvrig er min favorittblenderdrink jordbær, kvit rom, limejuice og ein liten dæsj sprite e.l. Sååååå godt!

Ingvild sa...

Hehe, jo JEG ville jo aldri finne på å drikke den uten gin! Prøvde å være litt sånn åpen og greier da vet du. Mmmm, din favoritt hørtes deilig ut... Jeg har rom, så bare å komme!!!

Mvh alkovild

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.