08 juni 2006

Rask og lett laksemiddag

Da jeg kom hjem i går, var jeg trøtt som en strømpe grunnet en trivelig, men sein kveld og en passe kort, men intens arbeidsdag, toppet av kø på Meny og stappfull buss med to poser og to vesker på fanget. Etter å ha sittet og stirret på Friends mens jeg spiste blåbæryoghurt med skogsbær oppi (sånne frosne som de selger i pose, og som jeg har dilla på til frokost med Biola, Branflakes og banan), forøvrig utrolig godt, dro jeg meg opp fra sofaen og lagde middag.

Jeg er glad i laks, og selv om fersk fisk er aller best, fungerer frossen finfint til mye annet - blant annet det jeg lagde i går. Kort gjengitt (til 1 person som er sulten):

1 laksefilet
Hvitløk (1-2 fedd)
Rødløk (1/4)
2 tomater
2 champignoner
en "neve" frisk basilikum
Salt og pepper

Fersk pasta (i mitt tilfelle fettucine med hvitløk og persille), mengde får du jommen bestemme sjøl

Skjær laksefileten i biter og surr disse i olivenolje til de blir "stekt-rosa" (du skjønner hva jeg mener). Tilsett hakket løk, hvitløk og tomater i biter, la det surre. Tilsett champignon. Krydre med salt og pepper underveis. Hakk basilikumen og bland den inn mot slutten.

Kok pastaen og la den renne av seg i et dørslag. Bland pastaen med resten og server. Og ja, du kan veldig gjerne ha revet ost oppå!

Hele greien tar ca. 20 minutter, og det er sunt, raskt og godt! Det er tre ønsker på en gang, det. Bon apetit!

Ingen kommentarer: