17 mars 2009

Pasta med reker og brokkoli


"Skoleuke" igjen denne uken, og det er spennende og lærerikt, men også slitsomt når en ikke er vant til å sitte på forelesning hele dagen lenger. Da er det deilig å være ferdig litt før tre, rekke buss og tog som klaffer, og spasere fra stasjonen i solskinn hjem til en kjapp, men god middag. I dag lagde jeg en enkel pastarett til middag:

Pasta med reker og brokkoli



100 g reker (ferdigskrelte, Fiskemannen sine er gode og ligger ikke i lake)

1 fedd eller to med hvitløk

1/4 rød paprika skåret i små biter

6-8 små brokkolibuketter

Havrefløte

Salt, pepper, litt chili



Fres hvitløk og paprika i olje, tilsett rekene og la dem surre litt. Krydre underveis. Tilsett havrefløten og la det surre. Legg i brokkolibukettene (jeg dampet mine ca. fem min på forhånd) helt på slutten og bland det hele sammen med pasta. Jeg varierer mellom spelt- og glutenfri pasta, begge av det grove slaget, i dag brukte jeg glutenfritt. Det hele tok ca. 20 minutter, og smakte kjempegodt!

Ingen kommentarer: