04 mars 2009

Hjem, kjære hjem

Jeg har hatt eksamen og påfølgende ferie på Sunnmøre. Deilig med lange, late dager med venner og familie, uten plikter og lesing. Spist godt har jeg også, men mindre variert enn vanlig - det er ikke lett å finne alt, og en kan jo ikke drasse med seg alt mulig rundt til forskjellige folk en besøker heller. Så da jeg kom hjem igjen til Oslo i dag var det, i tillegg til at det er godt å være hos seg selv, litt deilig å kunne bestemme min egen middag. Det ble enkelt: burgere fra fryseren sammen med en kjapp varm salat av kikerter, rødløk, hvitløk og tomater som jeg surret i woken og krydret med salt, peper og provencekrydder. En halv avokado ble det også plass til på tallerkenen. Sånn så det ut:



Tar også med et bilde av en rett fra forrige uke, da jeg fant skivet kalkun i kjøttdisken. Den ble tilberedt med brokkoli, blomkål og tomater i ovnen, og på toppen hadde jeg litt hjemmelaget tomatpesto. Ble riktig godt, og middag til to dager og vel så det:







Begge disse middagene er raske, gode og velegnede i forhold til candidadietten med gode proteiner, fettsyrer og lite karbohydrater. Til sistnevnte rett hadde jeg litt fullkornsris også.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Øl! Vin! Sigaretter! Nå er du hjemme igjen! Hurra!

Ordbekreftelsen vil ha meg til å skrive yogismon, forresten. Det syntes jeg var et fint ord.

Ingvild sa...

Hehe :) Vin er jeg i hvert fall med på, la oss telefonere! Hurra! Yogismon, så fint. Her står det orapse, det var ikke like fint.