30 juni 2009

Ku(melk) er for kalver

OK, jeg skal moderere overskriften litt: melk er fint og flott for mange mennesker, og inneholder masse næringsstoffer og blablabla. Likevel må jeg si at melkepropagandaen i Norge går meg på nervene. "No milk today"-filmer som fremstiller det som om en faller mer og blir klumsete og alt går galt uten melk? Unger som blir flasket opp med at en MÅ drikke melk selv om en blir kvalm og dårlig av det? Argh.

Uansett, jeg tester melk. En utfordring, siden jeg rett og slett ikke synes det er noe særlig godt. Det funker greit med havregryn eller i grøt, men da jeg prøvde i kaffe i går ble jeg mest kvalm. Blodsukkeret er mer ustabilt, noe det også var i brunosttestingen, og jeg føler meg slappere enn når jeg ikke inntar melk i det hele tatt. Får se hva konklusjonen blir.

Neste testobjekt blir gjær, så gjenstår bare egg før neste besøk hos ernæringsfysiologen om en ukes tid. Da får vi se hva vi kommer frem til. Skal bli godt med noen konklusjoner, merker jeg! I mellomtiden gleder jeg meg litt til å spise brød som har hevet seg og drikke en Corona :)

Ingen kommentarer: