01 juni 2009

Hvetedag

I dag har jeg begynt på provokasjonstesting av hvete, som jeg ikke har spist på snart to år med få unntak. Dagens meny ble som følger:

Frokost: puffet hvete, havregryn, solsikkekjerner og sesamfrø med rismelk og banan

Lunsj: hvetetortilla med Streich (smørepålegg av solsikke, fås i ulike smaker), salat, kalkunpålegg og soltørkede tomater

Middag: fullkornspasta med hjemmelagde kyllingkjøttboller i tomat- og spinatsaus

I tillegg lagde jeg en slags eplekake på slump av havregryn, quinoamel, havremelk, olje, kardemomme, kanel og vanilje som jeg rørte sammen og helte oppå epler i skiver og stekte i 20-25 minutter, men jeg skrev altså ikke ned noen mengdemål. Smakte godt, og det er mer igjen til ukens leseøkter

Regelen er at en skal stoppe matvaren ved reaksjon, men siden jeg foreløpig føler meg OK prøver jeg noen dager til. Forsker på kroppen sin, altså!

Ingen kommentarer: