01 desember 2009

Middagsplaner og julekaker

De siste månedene har vi begynt å planlegge middager for en uke av gangen og handle inn hovedsakelig en gang i uken (med litt supplering i løpet av uken). Det kan kanskje virke kjedelig for noen, men for oss har det klare fordeler - se forrige innlegg.


Planen varierer selvsagt litt hvis vi endrer på hva vi skal etter jobb eller en av oss skal noe annet, så det er ikke alltid mandag til fredag som står på den. Denne uken ser den ut som følger:


Mandag: Linsesuppe (egentlig ikke planlagt, men siden jeg var sjuk og hjemme ble det det)

Tirsdag: Kyllingwok med ris

Onsdag: Laks med grønnsaker i kokosmelk

Torsdag: Kyllingkjøttboller i tomatsaus med pasta

Fredag: Julebord! Pinnekjøtt, hurra!


Ellers er jeg i gang med litt julekakeplanlegging. I år står jeg litt friere enn i fjor, siden jeg kan bruke speltmel og litt tørket frukt, så jeg håper å få lagd noen gode kaker jeg kan ha med til Sunnmøre i julen. Utfordringen nå er å bli ferdig med oppgave og eksamen slik at jeg kan ta juleferie fra 21. desember med god samvittighet!

Ingen kommentarer: