02 oktober 2009

Tacofredag

Noen ganger er det utrolig deilig med kjapp mat, litt god rødvin og noe bra på tv eller dvd på fredagskvelden. Etter at jeg fant noen måter å tilpasse det på, har taco vært en god og rask løsning til middag innimellom.

Krydderblandingene som en kjøper i butikken inneholder som regel både sukker, gjærekstrakt og hvete, så de unngår jeg. I stedet gjør jeg som følger:

Tacokjøttdeig


1 pakke karbonadedeig (evt kjøttdeig)
1-2 fedd hvitløk
1/2 chili (eller en hel hvis liten)
Koriander
Kummin
Chilipulver
Salt og pepper

Fres kjøttdeigen i litt olje med hvitløk, chili og krydder. Tilsett litt vann når alt er stekt og la det surre litt så vannet koker inn.

Tacosaus har jeg tidligere lagd fra bunnen, men etter at jeg oppdaget at Santa Marias sauser er uten sukker (i hvert fall medium-varianten) bruker vi den. Ost er heldigvis lov igjen sånn iblant, så det tillater jeg meg innimellom. Og tacoskjell, de er ikke skumle i det hele tatt!

Så da er det bare å kutte opp de grønnsakene en liker å ha (jeg dropper mais, mye sukker, men bruker tomat, agurk og evt. salat), raspe ost og varme skjell, så er maten klar!

Nå skal jeg nyte resten av fredagskvelden med kjæreste, rødvin og film. Herlig!

Ingen kommentarer: