19 april 2010

Svenskehandel på Inglingvis

Jeg har vært i Gøteborg i helgen, og som så mange nordmenn handlet jeg litt mens jeg var der borte. Men der de fleste handler kjøtt, kylling og alkohol ser min handlekurv litt annerledes ut. Vin hadde jeg riktignok med meg, selv om jeg ikke fylte kvoten (sjokk, vantro osv). Jeg handlet i stedet:

Havrefløte - vanlig og lett - til under halvparten av prisen her. Havremelk - store kartonger og små, søte porsjonskartonger. Havrevaniljesaus, havrekremfløte, havresmoothie med bær og frukt, laktosefri yoghurt, laktosefri cottage cheese, glutenfrie lasagneplater, glutenfritt knekkebrød, glutenfrie rundstykker, glutenfritt havregryn, hirseflak og ymse frokostblandingsting. Og sikkert noe mer. Hadde jeg kjøpt tilsvarende her hadde det blitt vanvittig dyrt, nå kostet det hele + litt ymse annet meg 340 kroner. Det er svenskehandelen sin det!


Ingen kommentarer: