18 mai 2008

17. maihelg litt utenom det vanlige

Jeg har tilbrakt store deler av uken og helgen med vondt i halsen, hoste, feber og annen moro, så i stedet for å gjøre noe hyggelig sammen med andre mennesker på 17. mai, måtte jeg pent holde meg hjemme. Ikke ideelt, men helsen må tross alt komme først.

Når det først var sånn fatt, måtte jeg gjøre det beste ut av det. Dermed startet dagen med en god brunsj (usedvanlig mye soving følger med denne forkjølelsen eller hva det nå er), bestående av hjemmebakt brød med røkelaks, smoothie av bær, banan, appelsinjuice og soyayoghurt, en soyalatte og appelsinjuice




Senere på dagen valgte jeg, tross iskaldt vær, å grille pølser på verandaen. Det fine med elgrill er at en kan plugge den inn, legge på maten og så gå litt fram og tilbake (dvs inn akkurat i går). Så mens tofupølsene lå ute, kunne jeg være inne i varmen. Som tilbehør valgte jeg maistortillas, tomater og vårløk i tillegg til det mer tradisjonelle tilbehøret ketchup og sennep. Det ble veldig godt!



Litt seinere var det dessert, varme skogsbær med havrebasert vaniljesaus fra Oatly. Og som kveldssnack, hjemmelaget pitabrød med hummusrester og litt rødvin.

Alt i alt ble det en fin dag, omstendighetene tatt i betraktning!

Ingen kommentarer: