16 mai 2008

Det nytter!

Det kan være frustrerende å ha begrenset diett. I løpet av de siste månedene har jeg i perioder blitt ganske lei av å måtte unngå ditt og datt og passe på alt jeg spiser og - ikke minst - jeg er skikkelig lei av å høre meg selv snakke om mat og diett og kosthold... 

Når det er sagt, er det verdt alt sammen når det faktisk gir resultater. Jeg var på Balderklinikken i dag for å få resultat av de siste blodprøvene mine - altså ikke intoleransetester, men generelle blodprøver som måler jern, kalsium, hormoner, kolesterol.. you name it. Og det var oppløftende saker! Lavere kolesterol enn noensinne, jern og kalsium har gått opp (ta den, Tine! En trenger åpenbart ikke melk for å få i seg nok kalsium), hormonene er i bedre balanse, vekten er lavere, og det viktigste: jeg er mye mye bedre i magen! Det er et stykke igjen for å bli helt bra, men framgangen er så tydelig på den generelle helsen min at det er en fryd. Jeg bør fortsette å holde meg unna egg og melk og være forsiktig med hvete, sukker og gjær, men jeg kan slappe litt mer av på det så lenge kostholdet i hovedsak er uten alt dette.

Sånt gir inspirasjon til å fortsette videre, og til å bli enda litt flinkere. Nå er huset fylt av god og sunn mat til helgen, så rapporter følger! Dessuten snakker den nye mobilen min med pcen, så kanskje det kommer bilder attpåtil :)

God 17. mai-helg ønskes dere!

Ingen kommentarer: