02 mai 2008

Fridag og hurra for tofuis!

Jeg har for en gangs skyld benyttet meg av en "inneklemt" dag og tatt helt fri fra jobb og andre forpliktelser i dag. Det er noe eget med å ha fri på en hverdag, når en egentlig skulle vært på jobb - det føles liksom litt mer luksuriøst! Dagen var sårt tiltrengt, så ethvert snev av dårlig samvittighet for jobben ble skjøvet til side. Her skulle det nytes!

Dagen startet rolig med speltmüsli (med biter av markjordbær, nam!) og soyalatte. Siden jeg skaffet meg elektrisk espresso-/mokkakanne for noen uker siden har det blitt en stor hit om morgenen.

Etter den rolige starten dro jeg til byen for å gå på halvannen times Energy Yoga. Deilig å få en litt lenger time, som jeg vanligvis ikke kan gå på siden den begynner halv elleve på formiddagen. God tid til å finne pusten, komme inn i stillingene og prøve stillinger det ofte ikke blir tid til ellers. Og en lang, god avspenning til slutt - det trengte kroppen! Etter dusjen var jeg klar for tur i parken med min kusine og hennes sønn på 3 1/2 måneder. Det regnet første delen av turen, så vi gikk kun så langt vi måtte for at lillegutt ikke skulle våkne, før vi satt en liten stund på kafé - ute under parasoll og med teppe. Da vi begynte å gå etterpå, sluttet det faktisk å regne, og vi gikk og gikk og skravlet i parken. Utrolig deilig med god tid og frisk luft! Da vi nærmet oss sentrum igjen etter litt gatetrasking, kom faktisk solen fram! En deilig dag, rett og slett.

På vei hjem var jeg innom en av favoritthelsekostbutikkene i sentrum, og de hadde tofuis! Den gode jeg har skrevet om her. Den ble nytt på en benk i solen, før jeg var en snartur innom polet og så dro hjem til middag med falafel, hummus og hjemmebakte pitabrød. For en herlig dag! Og i morgen er det bare lørdag...

Ingen kommentarer: