14 august 2008

Kasse nummer to

I dag sto kassen og ventet da jeg kom hjem fra jobb. Egentlig skal den komme mellom fem og ni, men de hadde tydeligvis kommet litt før og gode naboer må ha sluppet dem inn i blokken. Så da var det bare å pakke ut!



Ser ikke verst ut i dag heller, hva? Salat, tomat og agurk ble straks tatt i bruk til middagen, lakseburger fra Smart Club (uten melk, hurra!) med ovnsbakte poteter og tomater.



Denne gangen var det også solbær i kassen, noe som overrasket meg siden jeg trodde bær var frukt, men ikke desto mindre ble jeg glad! De er nå renset, noen skal spises til dessert med Oatly vaniljesaus på, og resten skal enten syltes eller brukes til en pai. Får se hva kvelden bringer...

I dag fikk jeg også tilsendt mine splitter nye bærenett fra Hippo. Jeg prøver å bruke bærenett i stedet for plastposer, og så heller kjøpe bossposer av litt mer nedbrytbart plast, men det jeg har brukt hittil var krøkkete å pakke sammen og forsvant dessuten på mystisk vis her om dagen. Så da bestilte jeg like godt disse:



Det er en pakke med fem ulike nett, som jo er litt mer enn jeg trenger, men siden jeg mister sånt innimellom og siden det kanskje kan være en fin liten ekstragave, gikk jeg for det. Nettene kan rulles sammen og festes med en knapp så de kan ligge fint i en veske eller sekk. Her er ett av nettene:




Dette passer forøvrig glimrende til min nye røde regnkåpe som jeg kjøpte i dag. For joda, det regner i Oslo også, samme hva de prøver å si... Nettene kan kjøpes på Hippo, og de har gratis frakt ut denne månedene. Miljøvennlige og fine, det må jo være bare bonus!

4 kommentarer:

h.espe sa...

Ha - så du kjøpte regnjakka altså...!! Og så kom du ikke innom, stolt som en hane, og viste meg den..:o) Miljønettene var kjempefine. Jeg får vel først vente på HiO nettet, før jeg går til innkjøp av flere. Har jo det flotte Harrods nettet jeg da ;-), så jeg klarer meg så lenge.

Grønnsakskassen di så veldig bra ut. Mmmmmmm!!!!!

Herrrlig kveld til deg min venn!!

Klem fra Hildegunn

Ingvild sa...

Å nei, det glemte jeg helt! Ble en litt surrete ettermiddag ser du :-) Du får nok se den før du aner... Ja, du har jo et sånt snasent nett som jeg endelig har fått meg. Hio-nett blir bra det også, kjekt å ha mange!

Ja, kassen var flott denne gangen også. Har laget masse godt og er helt pest nå! God kveld til deg også, kjære! Klem

-lin sa...

Fine nett!

Men akkurat når det gjeld den nedbrytbare plasten til bosset, vil det nok gå ei stund før akkurat det spelar noka rolle i Oslo: Her insisterer dei jo på å brenna alt bosset, same kva det er. Utruleg gammaldags haldning - vanvittig at dei kan halda på sånn, framleis, i 2008...

Men minst mogleg boss er jo alltids bra, så klart! Og fin heim frå handletur er heller ikkje så dumt ;o)

Ingvild sa...

Image is everything, vettu ;-) Neida, men det blir i hvert fall litt mindre boss av det, og ryktene sier at det nye sorteringsanlegget på Klemetsrud blir ferdig til neste år eller var det 2010... Lov å håpe!