23 juli 2008

Økogrønnsaker i kasse


Jeg har nettopp fått meg abonnement på grønnsaker! Kolonihagen.no har ulike varianter av frukt- og grøntkasser en kan abonnere på, i tillegg til egg og brød (mindre aktuelt). Jeg prøver meg i første omgang på en liten grønnsakskasse, levert på døren annenhver uke. Abonnementet kan stoppes, endres og fryses når en trenger det. Det koster litt, men med tanke på hvor dyre grønnsaker er i butikken og hvor mye grønnsaker jeg bruker til vanlig tror jeg ikke det blir den store forskjellen. Grønnsakene er økologisk dyrket, og fra Norge så sant mulig - nærmat, med andre ord. Innholdet varierer etter sesongen, så det vil alltid være noen overraskelser. Dette blir spennende! Rapport følger når første kasse kommer..

2 kommentarer:

-lin sa...

Så herleg!

Eg har tenkt på det same fleire gonger, men konkluderer alltid med at det blir eit litt for strukturert tilbod for Lyslugg og meg. Nokre veker et me nesten alle måltid heime, andre er me knappast heimom mellom alle uteaktivitetane, og hadde sannsynlegvis måtta kasta mat me ikkje fekk ete opp. Og akkurat det er eg mot, endå så stas det verkar med mat på døra!

Dermed: Blir spanande å høyra kor nøgd du blir med ordninga. Når leverer dei? Meiner å huska at det var nok eit argument mot abonnementet for min del, dette at dei kom så tidleg at eg nesten garantert ikkje ville vore heime frå jobb då... Eller huskar eg feil no?

Ingvild sa...

Ja, jeg er kjempespent! Fordelen med Kolonihagen sånn som det ser ut på sidene, er at det er ganske lett å endre eller stoppe abonnementet. En kan også velge hvor ofte en vil ha leveranser, i motsetning til en del andre som leverer hver uke. Mer fleksi, mao.

De leverer mellom 17 og 22, så det burde være overkommelig for meg i hvert fall så lenge jeg vet hvilken dag det er og kan beregne ut fra det. Og siden jeg ikke spiser alle måltid hjemme, men stort sett tar dem med hjemmefra, håper jeg å få brukt opp alt. Men ja, dette blir spennende greier. Rapport følger :D