24 juli 2008

Cafélunsj i solen


Har nettopp kommet tilbake på jobb etter herlig lunsj med kolleger, og i motsetning til på mange caféer klarte jeg å finne en lunsj som hverken gjorde vondt i lommeboken eller magen! Le Rustique i Sofiesgate har store, gode salater, sandwicher og andre ting, samt friskpresset appelsinjuice, kjempegod soyalatte, og i det hele tatt... Det var ikke noe problem å tilpasse salaten, og jeg fikk hummus i stedet for fetaost (vanligvis får en bare maten uten de ingrediensene en ikke tåler, uten noe i stedet, og det kan bli litt kjedelig). De hadde også sandwich laget med speltbrød med gresskarkjerner, og selger speltbrød og ymse bakervarer av spelt med og uten gjær. Jeg har ikke klart å finne hjemmeside, men den er herved anbefalt! Ikke var det særlig dyrt heller.


Her er en liste fra Aftenposten over økologiske spisesteder i Oslo. De fleste økosteder er lettere å få til å tilpasse maten til allergier og intoleranser, og dessuten er det jo fint å spise økologisk. Jeg kommer snart med en liste over spisesteder der det er lett å tilpasse maten som jeg har testet selv.

2 kommentarer:

-lin sa...

Jummi!
No er ikkje eg så veldig hard på latten, soya eller ikkje. Men godt bakverk er eg for! Og salatkafear som forstår dette med å ta vekk noko og erstatta med noko anna!
Høyres ut som ein plass eg må besøka snarast. Saman med deg, kanskje?

Ingvild sa...

Jippi, kommentarer i fleng! Trofast-lin :D Ja, vi må absolutt gå dit en gang. Om ikke vi rekker før, med barnevogn i høst ;)