17 juli 2008

Sunn fastfood


Det begynner heldigvis å komme litt flere alternativer for folk i farten enn pølse og pizza, men det er fortsatt vanskelig for meg å finne rask mat som ikke inneholder en eller flere av ingrediensene jeg ikke tåler og samtidig er god og sunn. Jeg er jo, i tillegg til å ha intoleranser og slikt, opptatt å vite hva maten min inneholder og at den ikke er håpløst usunn. Etter tips fra en venninne prøvde jeg derfor Zenzi, som har en bitteliten bod i Studenterlunden og andre steder rundt i Oslo. Maten der er uten kunstig sukker, kunstige tilsetningsstoffer eller transfett, og sammensatt med tanke på at den skal være både god og sunn. Alt er godt merket med ingredienser, og det beste av alt: det er ikke spesielt dyrt! Hermed anbefalt.

2 kommentarer:

-lin sa...

Zenzi er bra, men eg må innrømma at eg følte meg litt voldsomt på utstilling den gongen eg var innom Grünerløkka-filialen for å få meg eit kjapt måltid før koret for eit par månader sidan, og blei sitjande heilt aleine i det flomopplyste lokalet medan det blei stadig mørkare ute.

Eg meiner, dei verkeleg ha neonlys bare fordi det liksom er fast food?

*grøsse*

Ingvild sa...

Huffda... Høres ikke bra ut. Flomlys er aldri bra utenom på konserter og slikt. Jeg har bare vært i "bua" i Studenterlunden, så kan ikke uttale meg om andre steder. Men nei til flomlys der det ikke hører hjemme!