31 juli 2008

Kyllingkarbonader og rotgrønnsaker

Etter at kassen kom i går, fikk jeg inspirasjon til litt matlaging. En variant av dette brødet med cherrytomater, og dessuten kyllingkarbonader og rotgrønnsaker som jeg kan ha til middag fremover. Første ble testet i dag, og det var jommen godt!

Kyllingkarbonader 

1 pakke kyllingkjøttdeig
1 skive revet kålrabi
1 revet gulrot
1 finhakket vårløk
Eggerstatning tilsvarende 1 egg (eller 1 ordentlig egg for de som kan det)
Olivenolje
Hvitløk
Frisk oregano
Salt og pepper

Rør sammen alle ingrediensene til en jevn deig. Lag kaker som du legger på bakepapir eller i en ildfast form. Steikes ved 150-200 grader i ca. 25 minutter (glemte å ta tiden...).



Rotgrønnsaker


Bruk det du har, jeg brukte to skiver kålrabi, 2 gulrøtter og 2 nypoteter i passende skiver/staver, helte over litt appelsinjuice og olivenolje, salt, pepper og frisk salvie. Steikes i ovnen på 220 grader i ca. 25-30 minutter til de er passe møre.

Ellers sitter jeg nå med veldig mye poteter siden jeg hadde det i hus fra før, og kålrabi, så det blir nok litt oppskrifter med det fremover...

Ingen kommentarer: