30 juli 2008

Godt, glutenfritt øl!


Det er ikke fritt for at det blir litt øl innimellom i sommervarmen. Jeg er ikke glutenallergisk, men reagerer nok likevel en del på det og prøver derfor å holde meg til Corona, som er laget hovedsaklig på mais og ris. Av og til er det imidlertid gøy å prøve noe annet, så i går da jeg var ute med en ølglad venninne prøvde jeg to slags glutenfrie øl: Glutaner som er nederlandsk og nylig lansert i Norge, og Green's endeavour, som er britisk. Green's har flere typer glutenfritt øl, men såvidt jeg kan finne er Endeavour det eneste i Norge foreløpig. Mens Glutaner smakte litt søtt og ikke helt som øl, var Green's mørkt, smakfullt og herlig leskende - og jeg fikk ikke ballongmage! Anbefales hermed. Ølet koster 44,50 for 33 cl og kan kjøpes på polet. Neste gang jeg skal til England får jeg teste ut andre varianter...

Ingen kommentarer: